Trodde du at vintermånedene er lavsesong for jordbærprodusentene. Da må du tro om igjen

Trodde du at vintermånedene er lavsesong for jordbærprodusentene. Da må du tro om igjen

De kalde månedene er høysesong for planlegging og faglig oppdatering, sier Tom Christensen, Gartnerhallens SKP for
jordbær, som er på Fruit Logistica for første gang.

− Det høres kanskje rart ut, men jeg ser på vintermånedene som en svært viktig og verdifull tid på året. Det er klart mai-august er mest hektisk og det er da produksjonen er mest synlig, men vinteren er høysesong for å legge strategi for de to kommende sesongene. Det er da vi setter oss planer, mål og ikke minst oppdaterer oss faglig, slik som her på Fruit Logistica. Når man utnytter disse månedene, ja, da høster man av de investeringene i høysesongen. Jeg tror produsenter av frukt, grønt, poteter og bær er noen av de mest fremoverlente og endringsvillige verdiskaperne vi har og da nytter det ikke å copy paste fra fjoråret, sier han.

Fruit Logistica er en av verdens største bransjemesser for fersk frukt og grønt, med over 3.000 utstillere og nærmere 80.000 besøkende. Fruit Logistica gir et komplett bilde av de siste nyhetene innen innovasjon, produktutvikling og varehandel. Les mer her