Årets sommerkampanje har truffet halvparten av Norges befolkning

Årets sommerkampanje har truffet halvparten av Norges befolkning

De siste ukene har årets sommerkampanje «Agurknytt» med programleder Øyvind Rafto i spissen, rullet over digitale flater og kan allerede skilte med toppnotering.

− Det er for tidlig å si noe om den salgsutløsende effekten, men det forventes god avkastning. Foreløpig har kampanjens første uker gitt fantastiske resultater. Vi ligger langt over benchmark og fjorårets kampanje på engasjement, gjennomseenigrate og å holde på leseren. Dette tyder på at kampanjen er relevant for mottakerne, som igjen er viktig for å skape effekt for å påvirke nordmenn til å kjøpe mer norske bærekraftige grønnsaker, sier markedssjef i Gartnerhallen Mia Robinson Lundgren.

− Der vi tidligere planla på ett mer overordnet nivå og hvor vi låste oss i TV-reklame og store annonseinnlegg i aviser, benytter vi nå mer fleksible og raske medier for fort å kunne snu oss rundt. Medier som nå benyttes i langt større grad er Facebook, Snap, oneline video, YouTube og radio. Innholdsmaterialet er laget på forhånd, men det gjøres fortløpende justeringer for å tilpasse innholdet ved for eksempel store endringer innen de ulike kulturene pga. vær og vind. Dette er en av de største fordelene med å kun kjøre digital markedsføring i en bransje der produksjonen er så knyttet til vær- og klimavariasjoner, sier hun.

Les også: Årets sommerkampanje: Agurknytt