Årets sommerkampanje

Årets sommerkampanje

I disse dager ruller Gartnerhallen, BAMA og Nyt Norge ut årets sommerkampanje som viser hva Gartnerhallens produsenter har å by på av fantastiske norske råvarer i sesong. Kampanjen er en del av Gartnerhallens strategi for å øke preferansen for norsk og dermed øke norskandelen i handlekurven.

− I sommerhalvåret er de norske grønnsakene på sitt beste. Det skal vi sørge for å formidle. Den største aktiviteten er vår årlige sommerkampanje, et co-marketing prosjekt der Gartnerhallen, Nyt Norge (Matmerk) og BAMA samarbeider for effektivt nå frem til målgruppene slik at de øker preferansene for norsk, sier markedssjef i Gartnerhallen Mia Robinson Lundgren.

− Vi skal inspirere og gi kunnskap som gjør at forbrukerne motiveres til å spise mer, og derav sørge for økt norskandel og volumøkning for Gartnerhallens medlemmer.

− Undersøkelser vi har gjennomført viser at de som allerede spiser mye frukt og grønt er de som øker forbruket sitt. Samtidig er potensialet aller størst blant de som spiser mindre eller lite, da dette er en mye større gruppe. Sommerkampanjens mål er å på en smart måte å appellere til begge disse gruppene.

− De siste års økende interesse for matlaging gjør at stadig flere målgrupper søker kulinarisk utfoldelse. Vi skal være en positivt inspirasjonskilde for norsk, sunn matglede. I årets sommerkampanje er det grønnsakene som står i høysetet og vi har tatt jobben med å gi mattips som skal være så enkle å lage at hvem-som-helst kan få det til å smake godt. Og det er gjort på under 10 minutter! Samtidig skal det se så godt ut at de som allerede spiser mye, skal få lyst til å lage disse.

− Et av virkemidlene i kampanjen er bruken av «Folkekokker» og gjentakelsen av «under 10 minutter», så her er det ikke noe matsnobberi å spore og vi skal vise at man trenger ikke være masterchef for å lykkes med gode måltider. Alt som trengs er gode råvarer og det er vi en naturlig ambassadør for, avslutter Robinson Lundgren.

− Om sommeren beveger vi oss mye utendørs og vi har derfor valgt ekstra fokus på utendørsflater og digitale plasseringer som blir synlig på mobilen. I tillegg benytter vi oss av andre digitale plasseringer samt TV, for å klare å treffe målgruppen gjennom hele meidedøgnet, sier Anders Jordbekken, markedsføringssjef i BAMA.