Denne kampanjen skal få folk til å velge norsk: - Flere skal vite mer, kjøpe mer og spise mer

Gartnerhallens Logo

Av:   Foto: Gartnerhallen
Sist oppdatert: 25. juni 2021

Årets sommerkampanje «Agurknytt» med programleder Øyvind Rafto i spissen, ruller nå ut over det norske medielandskapet. Grønt spiller hovedrollen på innslag på Youtube, sosiale medier og radio.

− Vi skal øke i volum og verdi, og vi skal skape preferanse og bygge kunnskap. Det er faktorer som er med på å underbygge hverandre, markedssjef i Gartnerhallen Mia Robinson Lundgren.

− Dersom kampanjen er kjøpsutløsende og vi bidrar til å få nordmenn til å spise mer frukt og grønt i hverdagen ved å bevisstgjøre om hvilke norske råvarer som er i sesong, og inspirere nordmenn til å bruke dem, da har vi tatt storeslem, med positivt fortegn, sier den blide markedssjefen.

− Målinger viser at fjorårets kampanje var svært responsutløsende og fristet forbrukeren. Derfor viderefører vi konseptet om å presentere siste nytt om norske grønnsaker i sesong med nyhetsgrepet som virkemiddel. Matinspirasjon og oppskriftsfilmer vil være bærende i kampanjen, og mange vil nok dra kjensel på Gartnerhallen-produsenter som delta i nyhetssendingene, sier hun.

I nyhetssendingene viser mesterkokk Runa Kvendseth hvordan man enkelt kan lage smakfulle retter av sesongens råvarer. Hun har også utviklet 22 spennende oppskrifter til kampanjen.

Gå til Agurknytt for å se oppskrifter og se kampanjeelementer.

− De første ukene vil agurk, tomat, salater, nykål, nypotet, blomkål, brokkoli, vårløk, gulrot, løk i bunt spille hovedrollen. Litt senere i sesongen vil det være søkelys på rotgrønnsaker og potet, avslører Lundgren.

Om kampanjen

Gartnerhallen har sammen med BAMA et felles mål om å øke norskandelen, verdi- og volumutviklingen og sikre konkurransekraften for Gartnerhallens eiere og BAMA. En del av markedsarbeidet er knyttet opp mot en felles årlig markedskampanje for norsk frukt, grønt og bær der «Årets sommerkampanje» er flaggskipet.

Agurknytt er bygd på et kreativt konsept, nærmere bestemt en «nyhetskanal» som tar for seg lokale frukt og grønnsaker. Dette universet gjorde det mulig for Gartnerhallen og BAMA å formidle siste nytt på lokale råvarer i sesong til det norske folk, på en humoristisk og lettbeint måte.

Relaterte artikler

Gartnerhallens Logo
16. juni 2021     #Produksjon og marked
Gartnerhallens Logo
25. mai 2021     #Produksjon og marked
Bilde av innhøsting av hjertesalat
19. mai 2021     #Produksjon og marked

Bruk av informasjonskapsler

Dette nettstedet lagrer data som informasjonskapsler for å muliggjøre essensiell funksjonalitet på nettstedet, analyse samt personalisering og markedsføring.

Du kan når som helst endre innstillingene dine eller godta standardinnstillingene.

Les mer i Gartnerhallens Personvernserklæring

Nødvendig
Analyse
Personlig tilpasning
Markedsføring
eller