Hvordan planlegge for det uforberedte?

Grønt 2025

Av: Redaksjonen  Foto: Talelisten
Sist oppdatert: 7. oktober 2025

Å lykkes med frukt og grønt handler ikke bare om innsats, men om å håndtere risiko og usikkerhet. På GRØNT 2025 møter vi polfarer Karen Kyllesø, som vet hva det vil si å balansere mellom stålkontroll og det uforutsette.

Å produsere frukt og grønt kan til tider føles som en risikosport. En hel sesong kan stå og falle på vær, temperatur eller skadedyrangrep – forhold produsentene våre ikke kan styre, men må håndtere.

Til Grønt 2025 har vi invitert polfarer Karen Kyllesø, som vil dele erfaringer og verktøy som inspirerer til å bygge et løsningsorientert tankesett! Karen er kjent som den yngste som har gått alene til Sydpolen, bare 21 år gammel. Hun vet mer enn de fleste om å håndtere usikkerhet, og vil dele erfaringer fra planleggingen og gjennomføringen av sin ekspedisjon – en reise hvor marginene er små og konsekvensene store.

Les mer om konferansen og meld deg på her.

Verktøy for å håndtere risiko

Karen vil dele hvilke verktøy og mentale strategier som gjorde henne best mulig rustet til å håndtere risiko - både i forkant og underveis i ekspedisjonen. Gjennom foredraget vil Karen trekker paralleller mellom polar­ekspedisjonens utfordringer og det vi møter i grøntnæringen: å stå i usikkerhet, bygge beredskap og lære av det uforutsette.

Vi ser frem til et motiverende foredrag, hvor publikum blant annet vil få inspirasjon til hvordan man kan planlegge og forberede seg for risiko.

Relaterte artikler

Dordi B. Lerum
3. oktober 2024     #Organisasjon
Bjørn Fjellstad, Vestre AS
4. september 2024     #Organisasjon
Tine Sundfør, klinisk ernæringsfysiolog
28. august 2024     #Produksjon og marked

Bruk av informasjonskapsler

Dette nettstedet lagrer data som informasjonskapsler for å muliggjøre essensiell funksjonalitet på nettstedet, analyse samt personlig tilpasning og markedsføring.

Du kan når som helst endre innstillingene dine eller godta standardinnstillingene.

Les mer i Gartnerhallens personvernserklæring

Nødvendig
Analyse
Personlig tilpasning
Markedsføring
eller