- Samholdet i regionen motiverer

John Gunnar Swang

Av: Gunn Jorunn Sørum  Foto: BAMA
Sist oppdatert: 24. februar 2022

John Gunnar Swang har lang fartstid som tillitsvalgt i Gartnerhallen. Nå tar han fatt på en ny periode som regionrådsleder i GH Viken.

GH Viken er en aktiv region bestående av om lag 150 produsenter fra kommunene rundt Oslofjorden, med variert produksjon av både poteter, grønnsaker, frukt og bær.

4 raske med John Gunnar Swang

På regionens årssamling i februar ble John Gunnar Swang gjenvalgt som leder i regionrådet, og vi har stilt Swang noen spørsmål om forventningene til det kommende året:

Beskriv deg selv, John Gunnar - hvor bor du, hva produserer du og hvor lenge har du vært tillitsvalgt i Gartnerhallen?

– Jeg bor i Sylling, og produserer isbergsalet til konsum og industri, kinakål til konsum og industri, blomkål til konsum, og bringebær i tunell til konsum. Jeg var leder i Bama produsentlag Oslo og omegn i 1997, ble med i styret etter sammenslåing, gikk ut av styret rundt 2002, og kom tilbake rundt 2012.

Hva mener du kjennetegner grøntprodusentene og produksjonen i nettopp GH Viken?

– GH viken er kjent for et godt miljø.

Hva blir de viktigste sakene som du og regionrådet vil jobbe for i 2022?

– Vi vil fortsette med rampemøte, jobbe for regionen med å få saker inn. Og tilgang på arbeidskraft blir nok viktig denne sesongen også.

Hva motiverer deg til å ta vervet som leder i regionrådet?

– Det er samholdet i regionrådet.


Med seg i regionrådet får Swang følge av nestleder Kristian Guren, og medlemmene Knut Amund Surlien, Grethe Bergflødt Sylling og Trygve A. Kubberød. Vi ønsker lykke til med nok et godt og aktivt arbeidsår i GH Viken!

Relaterte artikler

Bruk av informasjonskapsler

Dette nettstedet lagrer data som informasjonskapsler for å muliggjøre essensiell funksjonalitet på nettstedet, analyse samt personlig tilpasning og markedsføring.

Du kan når som helst endre innstillingene dine eller godta standardinnstillingene.

Les mer i Gartnerhallens personvernserklæring

Nødvendig
Analyse
Personlig tilpasning
Markedsføring
eller