Norsk-kampanjen: Gjensynsglede med norsk frukt og grønt

Gartnerhallens Logo

Av: Marte E. L. Johansen  Foto: Gartnerhallen
Sist oppdatert: 6. juli 2023

Gartnerhallen, BAMA og Nyt Norge gjentar suksessen med sommerkampanjen «Gjensynsglede». Også i år skal vi minne om når det endelig er sesong igjen.

I fjor sommer rullet «Gjensynsglede» ut over alle digitale og analoge flater med ett mål – mest mulig norsk frukt og grønt i handlekurven. I år gjentar Gartnerhallen, BAMA og Nyt Norge suksessen og bygger videre på de samme følelsene og den samme kompetansebyggingen.

− Det foreligger allerede en referanse for norske råvarer, og den den må styrkes ytterligere. Å bygge kunnskap om hvorfor norsk i sesong er best, er ett av virkemidlene, sier markedssjef i Gartnerhallen, Mia Robinson Lundgren.

− For å øke volumet, og dermed norskandelen, må vi i tillegg benytte et annet virkemiddel; inspirasjon. Vi ønsker å inspirere forbruker til å velge mer norsk frukt, grønt og bær på tallerkenen. Å vise nye spennende tilberedningsmåter er en viktig bidragsyter. Vi ønsker å bygge videre på foreliggende mattrender, og ikke minst utforske kommende trender. Vi må gjøre det lett for forbrukerne å ta de rette valgene, sier den engasjerte markedssjefen.

Kampanjen når ut til et bredt publikum

Gjensynsglede og kjærlighet til norske grønnsaker og Gartnerhallens produsenters råvarer skal ta plass i mediebildet - både på TV, i digitale flater, utendørs og på radio.

− Det at vi går sammen med BAMA og Nyt Norge om en så stor kampanje gjør at det foreligger nok ressurser til å orkestrere mange mediekanaler med godt innhold og dra ut synergieffekter i kanalmiksen. Dette sikrer at vi når ut til et bredt og stort publikum med kampanjen. Men, det mange brikker som skal til - alt fra en sterk kreativ idé i bunn til kontinuerlige statusoppdateringer underveis på vareflyten, som kan påvirkes av værendringer. Denne siste delen krever at vi har dyktige medieplanleggere som klare å skape dette samspillet underveis, sier hun og refererer til byrået for kampanjen.

Hovedrollene i årets filmer består av:

  • Hjertesalat
  • Spisskål
  • Nypotet
  • Blomkål
  • Brokkoli
  • Gulrot
  • Løk
  • Rotgrønnsaker
  • Potet

De to sistnevnte dominerer også i egen kampanje på høsten.

Om kampanjen

Gartnerhallen har sammen med BAMA et felles mål om å øke norskandelen, verdi- og volumutviklingen og sikre konkurransekraften for Gartnerhallens eiere og BAMA. En del av markedsarbeidet er knyttet opp mot en felles årlig markedskampanje for norsk frukt, grønt og bær der «Årets sommerkampanje» er flaggskipet.

Relaterte artikler

Gartnerhallens Logo
27. februar 2024     #Produksjon og marked
Lauvsnes Gartneri Cherrytomater Juanita
11. august 2022     #Produksjon og marked
Ledig stilling
9. august 2022     #Produksjon og marked

Bruk av informasjonskapsler

Dette nettstedet lagrer data som informasjonskapsler for å muliggjøre essensiell funksjonalitet på nettstedet, analyse samt personlig tilpasning og markedsføring.

Du kan når som helst endre innstillingene dine eller godta standardinnstillingene.

Les mer i Gartnerhallens personvernserklæring

Nødvendig
Analyse
Personlig tilpasning
Markedsføring
eller